De oprichter van Mustard Digital Oprichter zegt: Affiliaties kunnen meer doen om een online casino te promoten.

De oprichter van Mustard Digital Oprichter zegt: Affiliaties kunnen meer doen om een online casino te promoten.

Mustard Digital Founder Allan Turner is van mening dat affiliates zich moeten concentreren op het promoten van unieke functies in hun online casinospellen.

Turner, voorheen CMO van operator BGO Group, richtte in januari gaming-marketingbureau Mustard Digital op.

Turner sprak donderdag op AffiliateCon Sofia 2019 en gaf een presentatie over het maximaliseren van de inkomsten van spelers.

Op de vraag van Gambling Insider hoe online casino-partners meer boeiende content kunnen bieden bovenop bonusaanbiedingen en basic gamedetails, antwoordde Turner: “Het is een echte uitdaging. Games hebben een vastgezette, unieke functies en ik denk dat er een aantal dingen zijn waar gelieerde ondernemingen niet zoveel voor doen als ze zouden kunnen doen.

“Er zijn veel risicomijdende mensen die niet graag high-variance gokspellen spelen, bijvoorbeeld omdat ze een lange sessie willen, maar dat is slechts 1 gebied waarvan ik denk dat mensen er niet voldoende op focussen. Daarnaast zijn het alleen merkelementen die verkeer genereren. ”

Tijdens de presentatie sprak Turner over het belang van affiliates die sterke merknamen creëren bovenop het aansturen van informatie naar operators.

Hij zei: “Ik denk dat er veel voorbeelden zijn bij sportweddenschappen waarbij affiliates echte merken hebben gebouwd. Er zijn waarschijnlijk maar een paar voorbeelden hiervan als het gaat om het casino, waarbij AskGamblers de meest voor de hand liggende is. Ik denk dat er een concrete mogelijkheid is voor mensen om niet alleen veel verkeer naar casino’s te leiden, maar ook om een echt merk met unieke kenmerken te bouwen.

“Google beloont merken erg omdat ze een merk zijn in plaats van iets anders.”