Hoe zorgt u ervoor dat online casino’s gebruikers blijven interesseren? Advies van Christina Thakor-Rankin

Hoe zorgt u ervoor dat online casino’s gebruikers blijven interesseren? Advies van Christina Thakor-Rankin

Hoe online casino’s spelers geïnteresseerd te houden: advies van Christina Thakor-Rankin

Volgens het conversieportaal nam de gokmarkt in 2018 toe met € 4,3 miljard en zou het volume in 2019 met € 3,9 miljard toenemen. Dit betekent dat de concurrentie in de sector nog hoger zal worden. Daarom is het heel belangrijk voor online casino-eigenaren om niet alleen nieuwe gokkers te trekken, maar ook om de huidige te behouden. Welnu, welke methoden zijn het meest efficiënt in dit opzicht?

Handvaten voor het vasthouden van klanten van een online casino

De high-return gokindustrie trekt nieuwe bedrijven aan die geïnteresseerd zijn in de uitbreiding van hun publiek voor de markt. Om klanten aan te trekken en te behouden, ontwikkelen online casino-eigenaren uitgebreide marketingstrategieën waarmee aan de eisen van spelers kan worden voldaan. De casino’s bieden een uitgebreid assortiment aan promoties, maximale transparantie van transacties en toegangsbeveiliging en voegen nieuwe manieren van uitbetalen en grote loyaliteitsprogramma’s toe aan hun online casino’s.

Er zijn verschillende efficiënte en, vooral significanet, juridische tools die gokkers ondersteunen en aanmoedigen om keer op keer terug te keren naar het betreffende casino.

Christina Thakor-Rankin, een toonaangevende gamingadviseur bij 1710 Gaming Ltd. en een expert in gaming- en gokindustrieën met 25 jaar ervaring, heeft haar mening gedeeld over hoe online casino’s vaste klanten kunnen behouden.

Christina Thakor-Rankin zal een spreker zijn op de iGaming Affiliate Conferentie in Praag – een evenement over affiliatemarketing in online gokken georganiseerd door Smile-Expo, dat op 18 april aanstaande in Tsjechië zal plaatsvinden. De conferentie zal topmarketeers, gokexperts, affiite-vertegenwoordigers van programma’s en exploitanten van online casino’s bij elkaar brengen.

Speciale aanbiedingen, bonussen en loyaliteitsprogramma’s.

Speciale aanbiedingen die voor spelers het meest aantrekkelijk zijn, zijn no-deposit spellen, registratiebonussen en cashback bonussen in geval van verlies. Dergelijke prijzen en bonussen moeten worden geoptimaliseerd voor zowel nieuwe klanten als reguliere bezoekers. Het is ook belangrijk te blijven denken aan loyaliteitsprogramma’s met duidelijk gedefinieerde regels.

Christina Thakor-Rankin gelooft dat exclusieve klantspecifieke deals en aanbiedingen, en loyaliteitsprogramma’s die een goede beloning bieden, de meest efficiënte hulpmiddelen zijn om online casino-klanten te behouden.

“We leven nu in een wereld waar klanten altijd op zoek zijn naar het volgende en iets nieuws. Hiervan bewust zijn betekent dat we dat een stap voor kunnen blijven door ervoor te zorgen dat we blijven ontwikkelen wat we doen. ”

De reden voor exclusieve klantspecifieke deals en aanbiedingen is gewoon een weerspiegeling zijn van wat klanten krijgen van andere digitale service- en productaanbieders, meent Christina. Volgens de expert verwijst het naar aanbevelingen op basis van historische activiteit en het werkt voor casino’s en goksites.

Loyaliteitsprogramma’s die echte klanten daadwerkelijk belonen met iets zinvols zijn ook belangrijk. Christina legt uit dat het punten kunnen zijn die kunnen worden omgezet in geld of beloningen in de vorm van geschenken. “Een van de casino’s die waar ik bij speel, stuurt bijvoorbeeld een klein doosje chocolaatjes of een waardebon op Valentijnsdag of mijn verjaardag. Een andere beloont regelmatig inloggen met willekeurig gratis contant geld, spins of zogeheten giftdrops ”

Deskundigen zeggen echter dat ze waarschijnlijk geen traditionele stortingsbonussen zouden aanraden, omdat toezichthouders hier actie tegen gaan ondernemen en het een beetje saai is.

Constante uitbreiding van het product

Des meer verschillende en hoogwaardige games het platform biedt, hoe meer spelers de goklocatie zal krijgen.

De specialist is er zeker van dat het eerste wat spelers aantrekt altijd het product is, want als een product niet goed is, zullen klanten niet blijven.

“Als een industrie hebben we het moeilijk gehad met de volgende generatie spelers (de Millennials), en de logica zegt dat als we ze niet kunnen aantrekken, we waarschijnlijk ook de volgende generatie zullen missen, tenzij we er nu iets aan gaan doen.”

Christina zegt dat het probleem lijkt te zijn dat de nieuwe generatie die is opgegroeid in een volledig interactieve wereld, niet zo geïnteresseerd lijkt te zijn in een tweedimensionaal casinospel. Er is dus wat geëxperimenteerd met VR en op vaardigheden gebaseerd gokken om te kijken hoe we de kloof overbruggen, maar het moet nog beter worden ontwikkeld.

Tot we daar zijn, denk ik dat meer succesvolle casino’s zoveel mogelijk zullen bieden om alle spelers aan te trekken en producten daarop af te stemmen.”

Hier legt de expert uit dat sommige soorten slots beter werken in verschillende delen van de wereld. Sprookjesgames werken bijvoorbeeld goed in Europa, maar betekenen niets voor klanten in opkomende markten. Tegelijkertijd nemen virtuele sporten in West-Afrika een vlucht, maar connectiviteit en datakosten betekenen dat die spellen daar nog niet online zijn.

Push notificaties, spam en black SEO

Push-notificaties, zijnde speciale e-mails voor geregistreerde klanten, kunnen spelers aanzetten tot actie en hun een weddenschap laten plaatsen.

Wat dit betreft gelooft Christina dat spam en zwarte SEO niet zo efficiënt zijn als vroeger. Ze legt uit dat klanten zich nu veel meer bewust zijn van de tactieken die door digitale bedrijven worden gebruikt om zichzelf op de ranglijst omhoog te duwen of hun producten en diensten onder de aandacht te brengen.

“Het is niet belangrijk of het een witte hoed is of een zwarte hoed, en verbeterde spamfilters helpen ervoor te zorgen dat zelfs legitieme e-mails worden geblokkeerd.”

De specialist zegt dat het slechts een kwestie van tijd is voordat toezichthouders ingrijpen, waardoor de effectiviteit van traditionele affiliatietactieken zal verminderen.

“We moeten ons er ook van bewust zijn dat traditionele SEO nu langzaam maar zeker wordt vervangen door spraak – wat vroeger Google was, werd snel Alexa of Siri en dit stelt ons voor een aantal interessante uitdagingen maar ook enkele zeer interessante kansen voor nieuwe vormen van affiliateactiviteit. ”

Kunstmatige intelligentie en big data analytics bij online casino’s’.

Als het gaat over AI en big data, zegt Christina dat kennis macht is.

“Hoe meer we weten over onze klanten, hoe beter we hun gedrag, hun motivatie en hun voorkeuren kunnen begrijpen, dus hoe beter we ze kunnen bedienen.”

AI en data science zijn al begonnen de rol op zich te nemen van een “affiliate” op sommige websites, legt de expert uit, waarbij de voornamelijk praat over aanbevelingen voor aankopen, producten of inhoud op basis van de activiteit van klanten.

Christina is van mening dat data science en machine learning gewoon de principes van klantensegmentatie en CRM opnemen en ze op grotere schaal automatiseren. “Wat de sleutel zal zijn, is hoe applicaties communiceren met elkaar en met klanten communiceren”, zegt Christina.

De rol van affiliate marketing

“Affiliates en zoals we aan hen denken in de wereld van gokken, zijn echt een kind van het internet”, legt Christina uit.

Volgens de expert zijn we momenteel van internet naar mobiel, spraak en virtueel en geprojecteerde realiteit aan het transformeren. Er was ook een enorme verschuiving op het gebied regelgeving: de open internetmarkt is beperkter geworden. Christina zegt dat, rekening houdend met de noodzaak om de blootstelling aan spelinhoud te beperken totdat de leeftijd is geverifieerd en een nieuwe generatie wiens interesse in casino minder is dan eerdere generaties, het leven voor online casino-partners veel moeilijker wordt.

“Dat betekent niet dat ze geen rol meer hebben – de vraag zal zijn of dat de rol van een gelieerde of van een advocaat en beïnvloeder zal zijn.”

Op de Prague IGaming Affiliate Conference, zal Christina Thakor-Rankin een presentatie geven over het onderwerp: Van partner naar Influencer – bezig zijn met de iGeneration.

Lees meer over wat de experts zeggen over affiliate marketing.

Gebruik de promotiecode SAVE30 en ontvang 30% korting. Het aantal tickets is beperkt.

Details over het evenement en registratie staan op de website.

Geef een reactie